• 30 år siden OL på Lillehammer

12. februar markerte vi at det var 30 år siden OL ilden ble tent på Lillehammer, med vårt eget mini- OL

• Høstaktiviteter

Høsten gir oss som regel god tilgang på vann, og dette utnytter vi til populære uteaktiviteter

• Brannvernuke

I uke 38 markerer vi hvert år brannvernuka

• Lihkku beivviin

I dag har vi feiret samenes nasjonaldag i barnehagen.

• Et nærområde med unike muligheter

Vi nyter vinteren og alle de mulighetene den gir oss!

• World Cup i nærområdet

Furukrona fikk teste mini world cup løypene

• Nytt barnehageår

Vi gleder oss til et nytt barnehageår som vi skal fylle med nye erfaringer og opplevelser. For noen er det første gang i barnehagen, andre har skiftet avdeling og noen har ønsket bestevennen lykke til på skolen.

• Søknadsfrist 1. mars

Det nærmer seg søknadsfrist for neste barnehageår

• Med ønske om ei riktig god jul

Vi ønsker dere alle ei riktig god jul og et godt nytt år <3
    Vi ser fram mot nye spennende opplevelser i 2022!

Julehilsen fra alle oss i Birkebeineren Friluftsbarnehage

• Planleggingsdager 12. og 13. august

Høstens to første planleggingsdager er gjennomført, med faglig oppdatering, planlegging og teambuilding!

• Avslutning for skolestarterne

Tirsdag 8. juni markerte vi at barnehagetida nærmer seg slutten for våre tre unike skolestartere <3

• Glimt av vår

Vinteren henger i litt lengre oppe i høyden, men nå våres det raskt hos oss i barnehagen også!

• Birkebeineren Skistadion

Her kan dere se hvor heldige vi er som er lokalisert på Birkebeineren skistadion. Vi er heldige som kan samarbeide med Lillehammer Olympiapark, og benytte oss av det fine området vi ligger i!

• Informasjonsfilm

Private barnehager er viktige!

• Vinter i barnehagen

Januar og februar har bydd på mange kuldegrader, så mange at vi har måttet redusere utetida... men det betyr ikke at vi ikke har hatt mange fine opplevelser ute, bare se her :

• Søknadsfrist nytt barnehageår

1. mars er søknadsfrist for nytt barnehageår, dere er sikkert mange som har startet å tenke på hvilken barnehage dere skal velge. Vi ønsker dere velkommen som søkere i Birkebeineren Friluftsbarnehage

• Barn og kulde

Absolutt kuldegrense eller skjønn? Ja eller nei til kuldekrem?
    Når det kommer til barn og kulde er det mange faktorer å ta hensyn til, her har vi samlet noen av våre råd og tanker.

• Godt nytt år!

Velkommen tilbake etter juleferien

• Desembermorgen i grillhytta

Hver mandag morgen i desember, starter Furukrona i Grillhytta. Dette gir en god start på dagen i frisk luft. Kanskje ser vi også spor etter nissen...